Over mij

Mijn foto
Hoi! Ik ben een 35-jarige vrouw die met Manlief, Kapoenie (geboren in april 2011), Kater en Kattie in een huisje aan de rand van de stad Leuven woont. 12 jaar geleden kreeg ik chronische rugpijn en 8 jaar geleden kwam daar nog eens een niet-ophoudende vermoeidheid bij. Het duurde nog 3 jaar tegen dat de diagnose CVS viel... Als je CVS opzoekt op het internet, valt me op dat het vaak deprimerende artikelen zijn. En ok, het leven is geen pretje met een chronische ziekte, maar er zijn toch ook nog leuke dingen te beleven, nietwaar? En zo kwam ik op het idee van deze blog. Een nuchtere kijk op het dagelijks leven met CVS en vooral met kleine tips en tricks hoe ik mijn ziekte heb ingepast in mijn dagelijks doen en laten. Hopelijk heb je er wat aan! Reacties (en eventueel extra tips) zijn trouwens altijd welkom!

vrijdag 29 juni 2012

Mama op stap

Kapoenie gaat 3 dagen per week naar de crèche. Dat zijn dan de dagen dat mama kan rusten. Spijtig genoeg staat onze auto hier thuis niet vlak voor de deur en is ook aan de crèche zelf weinig tot geen parkeerplaats vlak voor de deur... Het is dus een heel gedoen met de koets in-en uiteenvouwen telkens als je Kapoenie naar de opvang brengt.

Dat zagen Manlief en ik gelukkig op voorhand al in! We gingen dus doelbewust op zoek naar een koets die heel weinig weegt (of toch zo weinig mogelijk, alles blijft relatief) en die je makkelijk ineenvouwt. Kan toch niet moeilijk zijn? Dàchten we naief... Maar een koets is als een auto: er bestaan zóveel verschillende modellen, fffft. Daarbij komt nog dat de winkels allemaal stoefen met hun grootste (en dus zwaarste) luxekarren, zucht.

Wij dus maar uitkijken op straat naar andere jonge ouders met koetsen. We hadden toen gelukkig nog wat tijd, want we waren al aan onze speurtocht begonnen toen ik nog maar een klein beetje zwanger was. En toen zagen we hem, de koets van onze dromen! Na wat rondkijken op internet en zelfs in enkele winkels een ineenvouw-demonstratie te volgen, wisten we het zeker, deze zou het worden, de Bugaboo Cameleon.

Ondertussen hebben we er al heel wat kilometertjes mee gereden, al ettelijke malen gevouwd en we vinden nog steeds dat we toen de goeie beslissing genomen hebben. Maar het blijft natuurlijk een hele koets (en dus gewicht) die je inelkaar moet vouwen. Daarom zijn we nu op zoek gegaan naar een buggy. Ook licht en makkelijk te vouwen natuurlijk. Maar daarover later meer!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten