Over mij

Mijn foto
Hoi! Ik ben een 35-jarige vrouw die met Manlief, Kapoenie (geboren in april 2011), Kater en Kattie in een huisje aan de rand van de stad Leuven woont. 12 jaar geleden kreeg ik chronische rugpijn en 8 jaar geleden kwam daar nog eens een niet-ophoudende vermoeidheid bij. Het duurde nog 3 jaar tegen dat de diagnose CVS viel... Als je CVS opzoekt op het internet, valt me op dat het vaak deprimerende artikelen zijn. En ok, het leven is geen pretje met een chronische ziekte, maar er zijn toch ook nog leuke dingen te beleven, nietwaar? En zo kwam ik op het idee van deze blog. Een nuchtere kijk op het dagelijks leven met CVS en vooral met kleine tips en tricks hoe ik mijn ziekte heb ingepast in mijn dagelijks doen en laten. Hopelijk heb je er wat aan! Reacties (en eventueel extra tips) zijn trouwens altijd welkom!

donderdag 28 juni 2012

Music Maestro!

In mijn vrije tijd speel ik een beetje ... trompet, jawel. In mijn goede, gezonde dagen volgde ik les en speelde ik heel enthousiast in een harmonie (dat is zoiets als een fanfare maar met iets andere instrumenten). Ook nu zit ik nog in de harmonie maar slechts 'deeltijds'. Dat houdt hetvolgende in:
1. ik ga slechts naar de helft van een wekelijkse repetitie (een uurtje ipv 2 uurtjes).
2. staande en stappende optredens (marcheren op straat, keitof!) laat ik vallen.
3. ik doe nooit mee aan het organiseren van activiteiten (terwijl ik dat vroeger, wat had je gedacht, wèl deed)


Nadeel van dit alles is dat ik natuurlijk maar half betrokken ben bij de harmonie. Of althans het gevoel heb.


Maar het grote voordeel is... dat ik zo tenminste mijn zo geliefde hobby nog kan uitoefenen én dat ik mijn vriendinnen van de harmonie wekelijks zie om te kunnen bijkletsen. Héél belangrijk voor een sociale kip zoals ik :-).


Manlief profiteert van mijn wekelijkse uitstap naar de harmonie om zijn 'mannenavond' te houden:
1. Hij kan voor één keer de zetel in, de rest van de week is de zetel van MIJ.
2  Hij kan naar het voetbal kijken (en na 10 minuten in slaap vallen).
3. Hij plant om later met Kapoenie dan blikjes bier aan te slepen. (opmerking: Manlief lust helemaal geen bier)


Kortom: iedereen tevree!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten