Over mij

Mijn foto
Hoi! Ik ben een 35-jarige vrouw die met Manlief, Kapoenie (geboren in april 2011), Kater en Kattie in een huisje aan de rand van de stad Leuven woont. 12 jaar geleden kreeg ik chronische rugpijn en 8 jaar geleden kwam daar nog eens een niet-ophoudende vermoeidheid bij. Het duurde nog 3 jaar tegen dat de diagnose CVS viel... Als je CVS opzoekt op het internet, valt me op dat het vaak deprimerende artikelen zijn. En ok, het leven is geen pretje met een chronische ziekte, maar er zijn toch ook nog leuke dingen te beleven, nietwaar? En zo kwam ik op het idee van deze blog. Een nuchtere kijk op het dagelijks leven met CVS en vooral met kleine tips en tricks hoe ik mijn ziekte heb ingepast in mijn dagelijks doen en laten. Hopelijk heb je er wat aan! Reacties (en eventueel extra tips) zijn trouwens altijd welkom!

zaterdag 19 januari 2013

Zelfgemaakt brood

Ik probeerde al enkele keren zelf brood te bakken. Met zéér gematigd resultaat spijtig genoeg: het brood was loodzwaar; geurde (stonk) naar de gist en smaakte naar weinig of niks, behalve de gist dan. En toen kwam ik op het idee... Zou ik de gist niet kunnen vervangen door bakpoeder? Je laat cakes en zo toch ook rijzen door middel van bakpoeder?

En zo zette ik me vanmorgen aan het werk. Ik nam gewoon het recept dat op de zak bloem vermeld stond en verving de hoeveelheid gist door de juiste hoeveelheid bakpoeder. Voegde voor de smaak een héél klein beetje oreganokruiden toe. En voilà, héérlijke pistolets!

Ziehier het recept:

- Neem 200gr Coeli diet bloem (verkrijgbaar in de Aveve, niet goedkoop spijtig genoeg)
- Voeg 162 gr water toe
- Voeg nog een halve eetlepel Fiberhusk en 6 gr bakpoeder toe.

- Meng het geheel. Als het teveel plakt, voeg dan een beetje water toe.
- Maak met natte handen platte bollen die je op de bakplaat met bakpapier legt.
- Bak ongeveer 10 à 15 minuten op 210°

Klaar!

Ik koos voor pistolets omdat ik ze wil invriezen. Dan heb ik elke keer vers brood hè...

Geen opmerkingen:

Een reactie posten