Over mij

Mijn foto
Hoi! Ik ben een 35-jarige vrouw die met Manlief, Kapoenie (geboren in april 2011), Kater en Kattie in een huisje aan de rand van de stad Leuven woont. 12 jaar geleden kreeg ik chronische rugpijn en 8 jaar geleden kwam daar nog eens een niet-ophoudende vermoeidheid bij. Het duurde nog 3 jaar tegen dat de diagnose CVS viel... Als je CVS opzoekt op het internet, valt me op dat het vaak deprimerende artikelen zijn. En ok, het leven is geen pretje met een chronische ziekte, maar er zijn toch ook nog leuke dingen te beleven, nietwaar? En zo kwam ik op het idee van deze blog. Een nuchtere kijk op het dagelijks leven met CVS en vooral met kleine tips en tricks hoe ik mijn ziekte heb ingepast in mijn dagelijks doen en laten. Hopelijk heb je er wat aan! Reacties (en eventueel extra tips) zijn trouwens altijd welkom!

dinsdag 10 juli 2012

Een nieuwe hobby...

Niet dat ik vroeger zo'n spring-in-'t-veld was, maar ik was toch een pak actiever dan nu. Ook in mijn vrije tijd. Sinds ik CVS heb, heb ik mijn hobby's toch wat moeten herzien. Zie ook bij de harmonie.

4 jaar geleden zat ik op dat vlak een beetje in de put. Ik zat voltijds thuis en het tv-kijken en lezen kwamen me de oren uit. Ik wilde iets DOEN. Maar wat kan je doen al liggend of al zittend? En zo ben ik beginnen handwerken. Ik kende nog wel wat basis van het breien en haken van in de lagere school maar ver zou ik daan niet mee springen. Na wat zoeken, vond ik in de boekhandel en in de bib wel wat boekjes die de nodige technieken van naaldje tot draadje (hm, jaja, domme woordspeling) uitleggen.

En zo ben ik beginnen haken en breien. Van knuffels...



tot kledingstukken voor groot en klein...





Kortom: ik heb het handwerken uit noodzaak ontdekt, maar heb al heel veel plezier aan beleefd!

2 opmerkingen:

  1. Hey Kirsten,
    leuke blog. Mijn vrouw heeft ook CVS, en ze zou niet liever willen dan een hobby vinden. Helaas is zij ook allergisch voor wol, haken en breien is dus niet echt een optie, ook omdat ze snale met stramme vingers zit. Heb je nog andere ideetjes?

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dag Ward,

      Bedankt voor je reactie!
      Niet makkelijk voor je vrouw om een geschikte (en leuke!) hobby te vinden als je allergisch bent voor vanalles en nog wat én als je snel stramme vingers hebt...
      Er komen wel wat dingen in me op, maar ik weet natuurlijk niet of je vrouw ze fysiek aan kan en ze leuk vindt of niet hè... Extra moeilijk (maar wel oh zo belangrijk!) is een hobby zoeken waarmee je tegelijk ook een beetje een sociaal leven onderhoudt...
      Ik denk eventueel aan volgende dingen:
      Lezen (romans, tijdschriften, internet, ...), tv kijken, kruiswoordraadsels, sudoku's, tekenen (maar is misschien wel moeilijk met de vingers), sauna (als je vrouw de warmte kan verdragen, zelf kan ik er niet zo goed tegen), wellness in het algemeen, eens kijken bij het cursusaanbod van de KAV / KVLV / ... (Zo heb ik al een cursus calligrafie gevolgd; was heel leuk), fotografie, puzzelen (eventueel in 3D), bloemschikken...

      Ik hoop dat jullie snel een geschikte hobby vinden, want een leuk tijdverdrijf doet altijd deugd. Veel succes!

      Kirsten

      Verwijderen