Over mij

Mijn foto
Hoi! Ik ben een 35-jarige vrouw die met Manlief, Kapoenie (geboren in april 2011), Kater en Kattie in een huisje aan de rand van de stad Leuven woont. 12 jaar geleden kreeg ik chronische rugpijn en 8 jaar geleden kwam daar nog eens een niet-ophoudende vermoeidheid bij. Het duurde nog 3 jaar tegen dat de diagnose CVS viel... Als je CVS opzoekt op het internet, valt me op dat het vaak deprimerende artikelen zijn. En ok, het leven is geen pretje met een chronische ziekte, maar er zijn toch ook nog leuke dingen te beleven, nietwaar? En zo kwam ik op het idee van deze blog. Een nuchtere kijk op het dagelijks leven met CVS en vooral met kleine tips en tricks hoe ik mijn ziekte heb ingepast in mijn dagelijks doen en laten. Hopelijk heb je er wat aan! Reacties (en eventueel extra tips) zijn trouwens altijd welkom!

zaterdag 7 juli 2012

Mama op stap 2

Omdat Kapoenie groot genoeg werd voor een eenvoudige plooibuggy, gingen we ook ditmaal (na de koets) op zoek naar een lichtgewicht model. Sja, mama heeft nog steeds last van haar rug en zo'n koets telkens ineen en uiteenvouwen, als het niet nodig is...
Wij weer winkels afstruinen. Ik was zéér kritisch. De rugpijn is de laatste weken weer erger, dus ik moest en zou een lichtgewicht model vinden. Zo kwamen we uit bij Yezz van Quinny. Het ziet eruit als een speelgoedmodel maar de verkoopster zweerde dat het zeer ster is.

Nadeel:
Het is een spiksplinternieuw model dus het kost stukken van mensen. Om en bij de 200 euro, zucht...

Voordelen:
1. De buggy weegt amper 5 kg. Als je dat vergelijkt met de goedkopere supermarktmodellen van tegen de 10 kg, dan weet je het wel...

2. Hij is zeer compact als hij is opgevouwen. Je kan hem met een riem op je schouder dragen.

3. Hij rijdt heel vlotjes.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten